Alli's running blog

August 2017

Previous MonthRecent EntriesHomeJoin Fast Running Blog Community!PredictorHealthy RecipesAlli Peterson's RacesFind BlogsMileage BoardTop Ten Excuses for Missing a RunTop Ten Training MistakesDiscussion ForumRace Reports Send A Private MessageWeek View
Graph View
Next Month
JanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
20132014201520162017
15% off for Fast Running Blog members at St. George Running Center!

Member Since:

Jun 03, 2013

Gender:

Female

Goal Type:

Highschool Champ

Short-Term Running Goals:

Work hard everyday at practice

Enjoy running

Personal:

senior @ pine view.

Favorite Blogs:

Miles:This week: 0.00 Month: 20.50 Year: 533.00
Kinvara 5 (orange) Lifetime Miles: 34.50
Kinvara 5 (yellow) Lifetime Miles: 54.00
Kinvara 6 Lifetime Miles: 166.00
Mizuno Wave Riders Lifetime Miles: 489.50
Saucony Virrata 2 Lifetime Miles: 37.00
Nike Structure Lifetime Miles: 65.50
Mizuno Wave Riders (purple) Lifetime Miles: 396.50
Triumph 150 Lifetime Miles: 330.00
Pegasus Lifetime Miles: 216.00
Total Distance
20.00
Pegasus Miles: 12.50Mizuno Wave Riders Miles: 2.00Mizuno Wave Riders (purple) Miles: 5.50
Total Distance
2.00

#back ran around campus before freshman orientation. Averaged 8:10 pace which definitely explains why I was beat after 2 miles. I'm ready to get back in shape 

I met a friend at freshman orientation, his name's Isaiah & I love him because he's my first friend. We sat by each other two times out of three

Pegasus Miles: 2.00
Add Comment
Total Distance
2.00

Actually got more distance today but I can't remember how far. I made sure I didn't go too fast & added an extra block & felt really decent by the end.

Day two of freshman orientation. I sat by Isaiah only 1 time today because half our group went the wrong way & was late. Maybe we can be friends at the barbecue tonight too

Mizuno Wave Riders Miles: 2.00
Comments(2)
Total Distance
2.50

FIRST DAY OF CLASSES!!! I've been adding a block to my loop every time I go run. I felt good today & like the last block and a half I picked up the pace. Ephraim mornings are nice, almost cold. Definitely different. Also there were sooo many people out today. Also I think a dog lives downstairs & one apartment over from us and I think I will go meet it

At 9:30 I had human development woot woot!!! It was fun I did not make friends though. I met a girl but I don't think we'll be friends. Then I went home & had to go to Walmart & spent a literal 20 minutes wandering aimlessly because I couldn't find the plastic wrap. I had English at 1:30 & my English teachers name is English! Ha! And he has a neck beard so it almost felt like I was back in AP lit. And now me & my roommates are having a pizza party & game night with my friends I met yesterday named kaiden & kameron!! I love those friends! They make fun of me in the same ways all my high school friends did it makes me laugh

Mizuno Wave Riders (purple) Miles: 2.50
Comments(1)
Total Distance
2.50

First jogging class!!!! There's like 4 other girls that ran in hs in my class so that's gonna be sick!!! Anyway we ran 2 laps warm up then he told us to run 10 laps but he stopped us at 8 because there was so many different levels that there were still people on lap 4 when we were on 8. It's gonna be a fun class though I'm way excited!!!!!

Pegasus Miles: 2.50
Add Comment
Total Distance
4.00

JOGGING CLASS DAY 2! YAY! I haven't been getting nearly the sleep I should (cause I've been way too busy having fun, duh) so after my 8 o'clock class I ditched institute to take a much needed nap. Jogging is at 11 & the workout was just 2 miles. There was 5 of us running together for the majority of the time just around the cement track (lol) then when we finished Kamryn asked if we wanted to run some extra so 4 of us went out & did a lap around campus but the other 2 turned early. I could tell me & Kam were both just trying to see who would give in first & say let's cut through & go back to campus. That excites me because I know she's gonna push me hard this year because she wants to improve. After we got back she said "hey wanna do like 5 min of core with me?" & I was like holy crap yeah I guess. So we did core in the shade & I about died, I came back & just laid on the couch because that's more physical excerise ive done in forever. We're running tomorrow morning together too. I'm super excited about this girl we're gonna be friends

Pegasus Miles: 4.00
Comments(2)
Total Distance
3.00

Ran with Kamryn at 7!! Super fun good run, it's nice to run with people again & we ran a solid pace & new route & were both pretty tired by the end. Monday/Wednesday/Friday schedules are my absolute favorite. I'm really looking forward to human development AND English this year. I read a really interesting article for English today about marking up your books. It's from the 1940s but gave me a new perspective on reading in general. It's been such a very good day & it's not even over yet!!! Volleyball tonight if anyone wants to come (jk you're all in st.g, see ya Friday) 

Mizuno Wave Riders (purple) Miles: 3.00
Add Comment
Total Distance
4.00

More running more running more running!!!!! Us 5 started on the track but after 2 laps we (except for Emily) decided to go up this dirt road that leads to an elk farm. I've driven on it a couple times with my friend kameron but only in the dark so I've never seen the elk. After like a mile into it we lost jaycie & savanna so just me & Kamryn were together & at 2 we turned around & headed back then did some laps on the track & strides. then I went to public speaking & got put in a group with 4 new people!!! Yay for friends!!!! Tonight has promise for lots of fun too!!!!! Yay for college!!!!!

Pegasus Miles: 4.00
Add Comment
Total Distance
20.00
Pegasus Miles: 12.50Mizuno Wave Riders Miles: 2.00Mizuno Wave Riders (purple) Miles: 5.50
Debt Reduction Calculator


Featured Announcements
Google
Web fastrunningblog.com